Respect

Toonzetting van mails, appjes en telefoontjes

De laatste tijd gaat de toon in sommige mails, appjes en telefoontjes over de grens. Gelukkig niet in de meeste gevallen, maar in enkele wel. Schreeuwen, dreigen, niet luisteren, niet willen betalen, enz. Vaak voor de meest banale zaken, zoals een rekening voor een behandeling of het verplaatsen van een afspraak ivm ziekte van de therapeut. We proberen altijd cliënten te helpen, maar we hebben natuurlijk wel bepaalde regels en afspraken waar u en wij ons aan moeten houden.

Nu waren wij al jaren innovatief en een beetje ‘disruptive’, en dat willen we blijven. We gaan dus ook hier iets meer mee doen dan alleen vragen ‘om even normaal te reageren’. Onze administratie heeft de opdracht gekregen om mails, appjes en telefoontjes die de grens van het fatsoen overschrijden, alleen te beantwoorden met een kort bericht ‘als u zich fatsoenlijk en respectvol gedraagt’, doen wij dat ook. Tot dat moment gaan wij niet inhoudelijk in op uw vraag of verzoek’.

En nog even voor de helderheid, de meeste contacten met onze cliënten zijn heel positief en plezierig, en we zijn blij dat we vaak mensen ook verder kunnen helpen. Maar één telefoontje, appje of mailtje van het andere soort kan een collega een hele dag van slag laten zijn. Dat is niet terecht en het is onze verantwoordelijkheid als eigenaren om onze zeer hardwerkende en meedenkende collega’s in bescherming te nemen. Vandaar helaas deze maatregel.