U kunt voor alle fysieke klachten bij ons terecht. Ook voor de meest complexe klachten bieden wij een passende oplossing. Ook in het geval van chronische aandoeningen zoals Artrose, longklachten (COPD), hartrevalidatie, diabetes, reuma, e.d. staat ons team voor u klaar
Nee, u hoeft geen verwijzing te hebben van een arts. U kunt zelf een fysiotherapeut uitzoeken. Bij een chronische aandoening zal er wel eerst een diagnose moeten worden gesteld door een arts/specialist.
Wij maken gebruik van nieuwe therapeutische behandelmethoden met een bewezen beter en sneller resultaat! Hoeveel behandelingen u nodig heeft hangt af van de ernst van uw klacht. Voor hardnekkige of chronische klachten zijn meer behandelingen nodig. Ons streven is om binnen enkele behandelingen onze patiënten van de pijn af te helpen of anders duidelijkheid te verschaffen over de mogelijke duur van de behandeling
Met de meeste verzekeraars hebben we contracten afgesloten. Uw behandeling komt dan meestal voor vergoeding in aanmerking. Bent u verzekerd bij een zorgverzekeraar waarmee we geen contract hebben dan krijgt u een nota die kan worden ingediend bij uw zorgverzekeraar. U moet deze nota zelf voldoen en u krijgt dat bedrag dan via die zorgverzekeraar weer terug.
Wilt u weten of er in uw geval nog vooruitgang te boeken is? Of wilt u gewoon een advies over uw specifieke situatie of klacht? Dan kunt u ook voor een eenmalig consult terecht bij onze fysiotherapeuten.
Ja, dat kan. Als u minimaal 24 uur voor de afgesproken tijd uw afspraak afzegt (telefonisch/email of whatsapp) brengen wij de tijd niet in rekening. Wanneer u niet tijdig afzegt zijn wij genoodzaakt de behandeling bij u in rekening te brengen. Echter de laatste afspraak kan je wel verzetten maar niet annuleren in verband met eindevaluatie en afsluiten dossier. Voor meer informatie kijk ook bij Wet & Regelgeving
Het is in het belang van uw herstel dat er niet te veel tijd tussen de behandelingen zit. In het begin is de aanbevolen behandelfrequentie 2 tot 3 keer per week. Naar mate de klacht vermindert, kan dit afgebouwd worden naar 1 tot 2 keer er week. Dit ter beoordeling door de fysiotherapeut. Het kan zijn dat u tijdens uw behandelperiode door verschillende fysiotherapeuten behandeld wordt.
Een normale fysiotherapie behandeling duurt maximaal 25 minuten. De eerste afspraak, wanneer de intake wordt gedaan, kan langer duren (maximaal 50 minuten).
Bij de eerste afspraak neem je je verzekeringsbewijs en een identiteitsbewijs (paspoort, ID-kaart of rijbewijs) mee. Het is fijn als je iedere behandeling een eigen handdoek of badlaken meeneemt. Dit scheelt veel wasgoed en spaart het milieu.
De zorgplannen worden vergoed uit uw aanvullende zorgverzekering. De behandelingen, die u van uw fysiotherapeut ontvangt, worden in mindering gebracht op de vergoeding vanuit uw aanvullende verzekering voor fysiotherapie. Informeer bij uw zorgverzekeraar naar het aantal behandelingen waar u recht op heeft. De zorgplannen worden exclusief aangeboden doorfysiotherapiepraktijken, die zijn aangesloten bij FysioTopics.
U bent hiervoor benaderd, omdat u onlangs een behandeling heeft gehad, of binnenkort heeft. Uw zorgverlener wil graag weten hoe u de behandeling heeft ervaren (klantervaringsonderzoek) of hoe uw zorgtraject vordert (behandelresultaten onderzoek). Zo kan de behandelaar zijn zorgverlening voor u optimaliseren. Deelname is dus zeer relevant en wordt op prijs gesteld. Voor meer informatie klik hier
Somatic biedt fitness aan tegen uiterst scherpe tarieven. Klik hier voor al onze tarieven.
Ja, het entreegeld/servicefee bedraagt ‘eenmalig’ € 25,00. Dit is voor de gemaakte kosten bij inschrijving, test en jou als lid te activeren in ons systeem en als lid ontvang je een pasje als ‘Somatic-ledenpas’ waarmee de toegang kan worden verkregen tot de vestiging.
Nee, jouw ledenpas is strikt persoonlijk en niet overdraagbaar.
Op de vestiging kun je dan een nieuwe Somatic ledenpas aanschaffen. De kosten hiervan zijn € 7,50
Indien je het sportabonnement tijdelijk op pauze wilt zetten, kun je een mail/app sturen naar Somatic met de periode waarop dit moet gaan plaatsvinden. Let op: geef dit van te voren aan, dit kan helaas niet met terugwerkende kracht.
1. Op het moment dat een gepauzeerd contract weer geactiveerd wordt, zal het automatisch verder gaan. Het abonnement c.q. contract wordt dan ook verlengd met het aantal dagen dat dit onderbroken is geweest. Gedane betalingen worden verrekend ten gunste van de daaropvolgende maand. Daarmee is het mogelijk dat de eerstvolgende factuur een bedrag kent dat afwijkend is van het standaard maandbedrag.
2. Voor het abonnement dat tijdelijk onderbroken is, betaal je een maandelijkse vergoeding € 5,00 waarbij je gebruik kunt blijven maken van de digitale faciliteiten van Somatic via de Virtuagym-app.
Nee, dat is geen enkel probleem. Somatic biedt fitness voor iedereen, dus zowel voor beginners als voor gevorderden. We hebben zeer gebruiksvriendelijke apparaten van diverse topmerken. Ook staan onze instructeurs altijd voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Ja, neem hiervoor contact met ons op.
Jazeker! In onze vestiging zijn gratis trainingsschema’s beschikbaar. Ook kun je, samen met een fitnessinstructeur, het schema uitkiezen dat het beste bij je past.
Jazeker, als je lid bent bij Somatic word er een gratis introductieles gegeven. Hierin wordt precies uitgelegd hoe de apparaten werken en welke oefeningen het beste bij jou doelen passen. Hiervoor dient eerst een afspraak te worden gemaakt.
Ja, je kunt direct bij ons beginnen met sporten wanneer je je hebt ingeschreven en bent getest?